بایگانی بخش معرفی رشته

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 1 | تعداد کل بازدید های مطالب: 97 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ -

معرفی رشته

.ywtab { position: relative; overflow: hidden; margin: 10px auto; width: 100%; font-family: iransans; } /* Nav */ .ywtab nav { text-align: center; } .ywtab nav ul { position: relative; display: -ms-flexbox; display: -webkit-flex; display: -moz-flex; display: -ms-flex; display: flex; margin: 0 auto; padding: 0; max-width: 1200px; list-style: none; -ms-box-orient: horizontal; -ms-box-pack: center; -webkit-flex-flow: row wrap; -moz-flex-flow: row wrap; -ms-flex-flow: row wrap; flex-flow: row wrap; -webkit-justify-content: center; -moz-justify-content: center; -ms-justify-content: center; justify-content: center; } .ywtab nav ul li { position: relative; z-index: 1; display: block; margin: 0; text-align: center; -webkit-flex: 1; -moz-flex: 1; -ms-flex: 1; flex: 1; background: none; } .ywtab nav ul li{ padding: 0 5px 0 0; } .ywtab nav ul li:first-child{ padding: 0; } .ywtab nav li span { position: relative; display: block; overflow: hidden; text-overflow: ellipsis; line-height: 2.5; background-color: #eee; border-radius: 10px 10px 0 0; -webkit-border-radius: 10px 10px 0 0; -moz-border-radius: 10px 10px 0 0; padding: 0.7em 0.4em; color: #1487d8; font-size: 16px; font-weight: 500; line-height: 1; line-height: 20px !important; cursor: pointer; } .ywtab nav a span { vertical-align: middle; } .ywtab nav a:hover, .ywtab nav a:focus , .ywtab nav li.tab-current span { background-color: #1487d8; color: #fff; } .ywtab .content-wrap { position: relative; min-height: 100px; background-color: #fff; border: 1px solid #eee; } .ywtab .content-wrap section { display: none; margin: 0 auto; padding: 1em; max-width: 1200px; } .ywtab .content-wrap section.content-current { display: block; } @media screen and (max-width: 58em) { } تعریف رشتهتاریخچه رشتهفلسفه (ارزش‌ها و باورها)دورنما (چشم انداز)رسالتاهداف رشته رشته فناوری اطلاعات سلامت، شاخه ای از علوم پزشکی است که با استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای کامپیوتری به پردازش اطلاعات پرداخته، آنها را ذخیره، بازیابی و به اشتراک  گذاشته و امکان استفاده از داده های سلامت و دانش را برای تسهیل ارتباطات و تصمیم سازی فراهم می سازد. در سال ۱۳۵۱ انیستیتو عالی علوم بیمارستانی بصورت ۲ مقطعی (کاردانی، کارشناسی) آموزش این رشته را شروع نمود و پس از انقلاب فرهنگی مجددا از سال ۱۳۶۳ دانشگاه های علوم پزشکی مبادرت به جذب دانشجو در مقاطع کاردانی کردند و از سال ۱۳۶۸ دوره کارشناسی ناپیوسته این رشته ایجاد گردید. باتوجه به تغییرات علوم و فناوری سال ۱۳۸۸ رشته‌ی مدارک پزشکی از لیست رشته‌های علوم پزشکی حذف و رشته فناوری اطلاعات سلامت با تغییرات اساسی نسبت به رشته مدارک پزشکی راه اندازی شد.   در تدوین این برنامه در آموزش دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت ارزش‌های زیر مدنظر می‌باشد: در این برنامه آموزشی سعی برای است که اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری دانشجویان تقویت شود. با آگاهی دانشجویان از منشور حقوق بیمار، حق تصمیم گیری آگاهانه فرد در بدو پذیرش در مرکز بهداشتی درمانی رعایت شود. در این برنامه سعی بر آن است تا با افزایش دانش حرفه‌ای و روزآمد، ذخیره، بازیابی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات سلامت به نحوه احسن انجام تا ارتقاء سلامت افراد جامعه به بهترین شکل حاصل آید. با اتکا به قدرت تفکر، خلاقیت و اخلاق، توزیع عادلانه خدمات و اطلاعات سلامت بدست می‌آید. استفاده از داده‌های سلامت و توزیع دانش در سایه کار تیمی معنی می‌یابد. در ارتباطات و تصمیم گیری‌ها به صحت اطلاعات، حقوق بیماران و مستولیت حوزه سلامت توجه می‌گردد. استفاده از روش‌های نوین در آموزش که به بهبود یادگیری کمک نموده و بر پایه ضرورت، نیاز و توانایی طرح ریزی شده باشد، بکار گرفته شود. اطلاعات و خدمات سلامت با حفظ حریم شخصی و امنیت و محرمانگی اطلاعات افراد در دسترس قرار گیرد. استفاده از نتایج تحقیقات در افزایش کیفیت آموزش ها کمک می‌نماید. آموزش رشته فناوری اطلاعات سلامت منجر به افزایش توانایی حرفه ای دانشجویان در بکارگیری فناوری های اطلاعاتی در حوزه سلامت گردد. مشارکت بیمار در امر درمان از طریق اخذ رضایت آگاهانه حفظ شود. از بیمار، ارائه کنندگان مرافقت و بیمارستان با رعایت جنبه‌های قانونی اطلاعات سلامت حمایت گردد. طی ده سال آینده برنامه آموزشی دوره کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت همگام با نیازها و رویکردهای در حال تغییر جامعه خواهد توانست استانداردهای منطقه ای و جهانی رشته فناوری اطلاعات سلامت را کسب نماید. دانش آموختگان این رشته، جایگاه تعریف شده و موثری در ارائه اطلاعات سلامت در کلیه سطوح و واحدهای وابسته به مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت در نظام سلامت کشور بدست خواهند آورد. دانش آموختگان این رشته، خدمات موثری را در راستای ارتقای کیفیت خدمات، ارائه خواهند نمود و از نظر استاتداردهای مدیریت اطلاعات در مقایسه با کشورهای منطقه رتبه اول تا سوم را کسب خواهند نمود.   رسالت این دوره، تربیت نیروهای آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت افراد و جامعه در حیطه فناوری اطلاعات سلامت است که تخصص خود را در زمینه های بکارگیری فناوری اطلاعات در حوزه سلامت، پردازش، ذخیره و بازیابی اطلاعات جهت تسهیل ارتباطات تیم درمانی و تصمیم سازی در نظام سلامت در اختیار جامعه قرار دهند و با برقراری ارتباط موثر، اطلاعات بالینی و مالی (کنترل هزینه و کاهش کسورات بیمارستانی) مورد نیاز را برای ارائه دهندگان در عرصه های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و موسسات بیمه فراهم و از حقوق و اطلاعات بیماران و بیمارستان حمایت کند.   اهداف این رشته در مقطع کارشناسی عبارتند از تربیت دانش آموختگانی که: بتوانند به پردازش و مدیریت داده های اطلاعات سلامت با استفاده از سخت افزارها و رم افزارهای کامپیوتری بپردازند. در راستای ارتقا خدمات درمانی، داده های سلامت را جمع آوری، ذخیره، بازیابی، پردازش و تفسیر نمایند. سیستم اشتراک گذاری داده های سلامت فراهم سازند، تا ارتباطات و تصمیم سازی در نظام سلامت تسهیل گردد. فناوری های اطلاعاتی در حوزه سلامت را بکار گیرند. $( ".VYSTCywtab nav li" ).click(function() { $(".VYSTCywtab nav li").removeClass("tab-current"); $(this).addClass("tab-current"); var num = $(this).attr("data-num"); $(".VYSTCywtab .content-wrap section").removeClass("content-current"); $(".VYSTCywtab .content-wrap section").eq( num).addClass("content-current"); }); body { font-family: 'Segoe UI', Tahoma, sans-serif; background-color: #f۹f۹f۹; color: #۳۳۳; margin: ۰; padding: ۲۰px; direction: rtl; text-align: center; } .tabs { display: flex; justify-content: center; gap: ۱۰px; margin-bottom: ۲۰px; } .tab { padding: ۱۰px ۲۰px; background-color: #cce۷ff; border-radius: ۵px ۵px ۰ ۰; cursor: pointer; transition: background-color ۰.۳s ease; } .tab.active { background-color: #۰۰۵۶b۳; color: white; } .tab-content { display: none; background: linear-gradient(۱۳۵deg, #ffffff, #e۶f۷ff); border-radius: ۱۵px; box-shadow: ۰ ۴px ۱۵px rgba(۰, ۰, ۰, ۰.۱); max-width: ۸۰۰px; margin: ۰ auto; padding: ۳۰px; text-align: right; } .tab-content.active { display: block; } h۱ { font-size: ۲rem; color: #۰۰۵۶b۳; margin-bottom: ۲۰px; } ul { text-align: right; line-height: ۱.۶; } media (max-width: ۷۶۸px) { .tabs { flex-direction: column; gap: ۵px; } .tab { padding: ۸px ۱۵px; } } body { font-family: 'Segoe UI', Tahoma, sans-serif; background-color: #f۹f۹f۹; color: #۳۳۳; margin: ۰; padding: ۲۰px; direction: rtl; text-align: center; } .tabs { display: flex; justify-content: center; gap: ۱۰px; margin-bottom: ۲۰px; } .tab { padding: ۱۰px ۲۰px; background-color: #cce۷ff; border-radius: ۵px ۵px ۰ ۰; cursor: pointer; transition: background-color ۰.۳s ease; } .tab.active { background-color: #۰۰۵۶b۳; color: white; } .tab-content { display: none; background: linear-gradient(۱۳۵deg, #ffffff, #e۶f۷ff); border-radius: ۱۵px; box-shadow: ۰ ۴px ۱۵px rgba(۰, ۰, ۰, ۰.۱); max-width: ۸۰۰px; margin: ۰ auto; padding: ۳۰px; text-align: right; } .tab-content.active { display: block; } h۱ { font-size: ۲rem; color: #۰۰۵۶b۳; margin-bottom: ۲۰px; } ul { text-align: right; line-height: ۱.۶; } media (max-width: ۷۶۸px) { .tabs { flex-direction: column; gap: ۵px; } .tab { padding: ۸px ۱۵px; } }